Gabriellas viktblogg

2012-02-12
13:48:26

Pizzarecept!
Mamma och jag bakade pizza, den blev helt okej, kom på receptet själva!
Receptet 2 PORT (kan råka bli ganska små pizzor)
en halv matsked bakpulver
två stora småskedar med mjukost (valfri smak)
valfria kryddor
ca 3 dl kruskakli
4 ägg
Gör så här
Blanda allt genom att vispa för hand
Ha ugnen på 225 C och lägg ut degen på plåtar ca 3 mm tunn eller tjockare.
Den kommer inte se ut som en vanlig deg så TA INTE I DEGEN MED HÄNDERNA!
Ha degen i ugnen i ca 5 min
Ta ut den och ha på allt du vill ha på den
Sänk värmen till 200 C Och sätt in pizzan i ca e n kvart beroende på hur osten ser ut, om den är smällt eller inte.
Ha gärna en sallad till som "bukfylldning" ifall du inte blir mätt på pizzan. Det negativa var att botten föll isär men det gjorde inte mej något! Man blev jätte mätt av den så man behöver inte göra så mycket deg om man är ensam.


Kommentar:
#1: Lisa

sv: 500 kcal? nästan lika mycket som jag äter på en hel dag annars, haha måste socker och allt gott vara så onyttigt? ;) Jo, det blev en belöning och jag drog ut på den så länge jag kunde för att njuta. ska man äta onyttigt ska det tas till vara på i alla fall! :)

2012-02-12 @ 15:47:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: