Gabriellas viktblogg

2012-06-30
00:50:05

Blev väckt
idag av mamma vid 6 för att hästarna hade rymt - dålig dag efter det.
Åt frukost och hade problem att bestämma mej om jag skulle springa eller inte. Somnade med träningskläderna på. Blev väckt igen vid 11 lagade mat, åkte till stan, städade i stallet, hos hönsen (kom precis på att jag hade glömt att stänga åt dom så jag gick ut i världens regnväder i foppatofflor....) och städade rummet.
Sedan blev det grillat för hela slanten och har precis klickat hem lite kläder och sådant! :D Det behövdes, snart är allt för stort -.- Måste ha lite kläder innan jag drar till bla. Italien också! Ska bli sååååå gött!
I morse skällde jag tyst på mej själv att jag är så lat att jag inte har hållt på med någon motion idag.. Bestämde att jag inte ska väga mej förens på tisdag - har hållt på i ca 2 veckor då. Tog ett smygkort den tisdagen och ska ta ett på tisdag så jag kan jämföra, OM det har hänt nåt på 2 veckor .. Skulle faktiskt vara kul om det hade gjort de!
Om det inte regnar i morgon så ska jag springa innan frukost, KANSKE gå på promenad med farmor, rida båda hästarna. Blir ca 3,5 h träning. Eller, ridning har jag aldrig funnit som extremt jobbigt, faast.. Jag "red" två veckor innan jag föddes (mamma trodde att det skulle skynda på det hela) Sedan har jag hållt på lite ibland. Det blev väl ganska regelbundet när jag började på ridskolan och då var jag 7 år, så minst 11 års ridning.. oj, vad länge det känns!


De två dårfinkarna jag äger och rider
 




Min tredje knas som jag har haft längst, dock ingen ridning där inte, men får följa med på promenader ibland!

Nu ska jag försöka att ta natta! Hoppas att det inte regnar i morgon.
 

Kommentarer:
#1: Joline

Åhh va underbart med hästar! Jag lovar mig själv varje år att jag ska se till att hitta någonstans där man kan rida ut en dagstur. Men det blir ju aldrig av.

2012-06-30 @ 17:32:15
#2: Joline

Du va läskigt förresten med din bilolycka och skadan i knät! Det lät mycket obehagligt.

2012-06-30 @ 17:33:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: