Gabriellas viktblogg

2012-03-26
21:55:41

Blir sur
på folk som säger "men spring nu då, rör på dej, äh, du tränar väl inte" osv. Jag är den som är fruktansvärt envis, jag blev det efter krocken för snart ett år sen. Jag började om helt från noll, orkade inte ta mej ur sängen själv, hade jobbigt att komma upp för 17 trappsteg hemma, orkade inte gå ett pr meter utan att bli illamående, trött och svettig. Mitt första mål där jag låg var att jag skulle komma hem, det var det första. Sedan komma ur sängen, gå runt i huset, komma upp för trappan, sitta ute och försöka njuta av solen, gå till platsen där vi krocka. Sedan kom det viktigaste; kunna rida igen. Hoppade nog upp på hästryggen efter 1,5 månader och jag fick inte, men gjorde det ändå, jag fick bättre muskler och min böjning blev bättre (känner fortfarande att det gör mej bättre).

Och eftersom jag blev förändrad på nåt sätt - envis, vet vad jag vill, sköt dej själv och skit i andra, så var detta en bra sak enligt mej!

Jag har nu orkat att hålla igång 5 km och jag är stolt över det eftersom jag inte hållt igång så mycket och jag siktar inte på att få bättre kondition - än. Jag vill kunna klara antal km innan jag tänker på det för att jag vill känna att jag gjortt nåt bra.
Jag anser att jag är rätt bra på det jag gör, annars ser jag till att jag blir bra på det. Tex. balett i skolan, har aldrig dansat det förut, men är ändå bra (vad jag fått höra) på vridningar och olika lyft med benet, jag anser att jag är bra på att rida och annat som har med hästar att göra, sången är jag helt okej på också, allt detta för att jag sett till att jag ska va bra på det. 



Jag HATAR när folk säger "det är bra Gabbi!" när jag själv inte anser att det är tillräckligt svårt eller att jag själv inte tycker att jag gjort ett bra jobb så ett tips till alla som tänker berömma mej; Säg inte "bra, vad duktig du är" ta istället tag i mej och se mej i ögona och säg "vad bra du är på..." Annars litar jag inte på dej eller lyssnar. Skulle jag svara med sarkasm "ja, jag vet" då är jag helt nöjd med andra ord!



För överigt;
Älskade lilla Linny.liv, tack för att jag får bo hos dej och tack för datorn och tack för att du hade tid och ork och lust att följa med mej ut på en tur i skogen!<3



Idag har jag varit jävligt hurtig jag hade idrott - volleyboll, crosstrainer 1h, sh'bam 45 min och joggade (i mitt egna tempo) 5 km.
Helt nöjd. Ska duscha och sedan sova för att dansa ihjäl mej i morgon klockan 07.15!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: